30. septembrī LU Zinātnes mājas telpās ikgadējā pasākumā “Zinātnieku nakts” Latvijas Universitātes (LU) Bibliotēka piedāvāja atraktīvu spēli “Gribu izpētīt”.

Šogad “Zinātnieku nakts” pasākumā LU Bibliotēkas darbinieki piedalījās ar sagatavotu galda spēli, kas balstīta uz pētniecību un iedzīvotāju iesaisti zinātnē. Spēles dalībniekiem bija iespēja izvēlēties sev interesējošu pētniecības tematu, iepazīstināt citus spēles dalībniekus ar to un veikt dažādas praktiskas aktivitātes saistībā ar to, piemēram, intervējot pārējos spēles dalībniekus vai domājot idejas pētniecības projektiem. Spēles gaitā dalībnieki tika iepazīstināti ar tādiem pētniecības aspektiem kā pētījuma process, pētījumu datu vākšana, personu datu apstrādes piekrišana, ticamas informācijas meklēšanas vietas, laboratorijas iekārtošanas pamatprincipi, sadarbības nozīme un kā iedzīvotāju iesaistīšanās pētniecībā to labvēlīgi ietekmē. Vienlaikus spēlē bija iespēja izspēlēt dažādu jomu eksperimentus ķīmijā, matemātikā, sociālajās zinātnēs, valodniecībā u.c.

Spēles dalībnieki vēlējās gan piedalīties spēlē, gan uzzināt par pētniecības procesu un metodēm. Spēle veidota tā, lai tajā varētu iesaistīties gan bērni, gan pieaugušie, gan studenti, gan tie, kas sāk aktīvi domāt par to, ko darīt pēc skolas pabeigšanas. Rezultātā dalībnieku pulks bija plašs, savukārt ģimenes varēja patīkami pavadīt laiku kopā.

Zinātnieku nakts pasākuma apmeklētāji, kuriem lielās dalībnieku intereses dēļ nebija iespēja piedalīties pašā spēlē jautāja gan par spēli, gan tās ieguvumiem. Apmeklētāji varēja uzzināt arī par projektu LibOCS, kura mērķis ir veicināt sadarbību pētnieku, iedzīvotāju un atmiņas institūciju speciālistu vidū, kā arī par citām aktualitātēm sabiedriskās zinātnes (Citizen science) kontekstā. Kopumā pasākuma gaitā dalībnieki un darbinieki ieguva pozitīvas emocijas un vērtīgas zināšanas.

Dalīties